سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

جوان اعدامی ثانیه‌هایی قبل از اجرای حکم، با شرط خداپسندانه‌ای که از سوی خانواده مقتول مطرح شد مهلتی دوباره برای زندگی یافت.

خانواده مقتول شرط کردند اگر قاتل فرزندشان مدرسه‌ای 100 میلیون تومانی بسازد از قصاص وی گذشت خواهند کرد. از ترس بود یا سرمای صبحگاهی، خودش هم نمی‌‌دانست اما بدجوری می‌لرزید، این ثانیه‌های آخر مثل یک عمر برایش می‌گذشتند، اگر خانواده مقتول او را نمی‌بخشیدند تا ثانیه‌های دیگر جسدش در باد صبحگاهی بر بالای چوبه دار می‌رقصید.

هنوز حکم اجرا نشده بود که صدای خانواده مقتول، سکوت سرد محوطه زندان اصفهان را شکست. آنها با درخواست توقف اجرای حکم اعدام، به جوان محکوم به قصاص که 3 سال قبل پسرشان را با ضربات چاقو از پا در آورده بود، مهلت دادند با ساخت مدرسه‌ای 100 میلیون تومانی، از مجازات اعدام رهایی یابد.

با این شرط خانواده مقتول، به مرد جوان 2 هفته مهلت داده شد تا نسبت به تأمین خواسته اولیای دم اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عبرت، محکوم به مرگ 29 ساله که افشین نام دارد متهم است دی‌ماه83، در توطئه‌ای مرگبار که با همدستی زن جوانی صورت گرفت، شوهر این زن را در خانه‌اش در اصفهان به قتل رسانده است.

هنگامی که در جریان تحقیقات پلیسی، افشین به‌عنوان عامل اصلی جنایت دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل مرد جوان با همدستی همسر وی اعتراف کرد، قضات شعبه 17 دادگاه کیفری اصفهان وی را به قصاص و همسر مقتول را به 15 سال حبس محکوم کردند.

با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، در حالی که صبح دیروز مرد جوان پای چوبه دار رفته بود با شرط خانواده مقتول از مجازات گریخت وبه این ترتیب مهلتی دوباره یافت تا با ساخت مدرسه رضایت آنها را جلب کند.

کد خبر 44122

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز